Gemeenten

Gemeente Enschede - mensgericht én toekomstbestendig werken

Verwerken van sloopmeldingen – van handmatige verwerking naar een volledig geautomatiseerd proces

Created and Copyrighted by MVR Digital Workforce

Gemeenten

Gemeente Enschede - mensgericht én toekomstbestendig werken

Verwerken van sloopmeldingen – van handmatige verwerking naar een volledig geautomatiseerd proces

Created and Copyrighted by MVR Digital Workforce

Gemeenten

Gemeente Enschede - mensgericht én toekomstbestendig werken

Verwerken van sloopmeldingen – van handmatige verwerking naar een volledig geautomatiseerd proces

Created and Copyrighted by MVR Digital Workforce

Het verwerken van sloopmeldingen bestond voorheen uit 2 tijdrovende en repetitieve processen. Tijdens deze processen moest er geschakeld worden tussen het zaaksysteem van de Gemeente Enschede (CLO) en het zaaksysteem van de Omgevingsdienst Twente (Powerbrowser).

Zodra een verzoek binnenkwam voor het verwijderen of slopen van asbest, moesten medewerkers de gegevens handmatig uitlezen, een nieuwe zaak aanmaken in de applicatie CLO en de bijbehorende taken doorzetten.

Wanneer de Omgevingsdienst Twente de aanvraag had beoordeeld, ontvingen de medewerkers opnieuw een melding die volledig handmatig moest worden verwerkt: documenten moesten worden opgehaald uit PowerBrowser, het juiste zaaknummer moest worden opgezocht en de documenten moesten worden toegevoegd aan het dossier en het dossier moest worden afgehandeld.

Met de komst van twee digitale assistenten (robots) is dit proces nu volledig geautomatiseerd. De eerste assistent leest automatisch nieuwe verzoeken voor asbestverwijdering of sloop uit en maakt zelfstandig een zaak aan in CLO, waarbij de benodigde taken worden klaargezet.

Zodra de Omgevingsdienst Twente via de mail de beoordeling terugkoppelt, neemt de tweede assistent het stokje over. Deze haalt de relevante documenten uit PowerBrowser, vindt het juiste zaaknummer in CLO en voegt de documenten toe aan het dossier, waarna de taken worden afgerond.

Dankzij deze automatisering verloopt het hele traject van binnenkomst tot afronding zonder handmatige handelingen. Medewerkers kunnen zich nu richten op inhoudelijke werkzaamheden, ervaren meer werkplezier en de afhandeling van verzoeken verloopt sneller en consistenter.

Voor meer inspiratie, kun je onze gids raadplegen >>> https://inspiratiegids.mvrdw.nl/login

Dit bericht delen?

Neem contact met ons op

Hoe kunnen we helpen?

Neem contact met ons op

Hoe kunnen we helpen?

Neem contact met ons op

Hoe kunnen we helpen?

Neem contact met ons op

Hoe kunnen we helpen?

Het verwerken van sloopmeldingen bestond voorheen uit 2 tijdrovende en repetitieve processen. Tijdens deze processen moest er geschakeld worden tussen het zaaksysteem van de Gemeente Enschede (CLO) en het zaaksysteem van de Omgevingsdienst Twente (Powerbrowser).

Zodra een verzoek binnenkwam voor het verwijderen of slopen van asbest, moesten medewerkers de gegevens handmatig uitlezen, een nieuwe zaak aanmaken in de applicatie CLO en de bijbehorende taken doorzetten.

Wanneer de Omgevingsdienst Twente de aanvraag had beoordeeld, ontvingen de medewerkers opnieuw een melding die volledig handmatig moest worden verwerkt: documenten moesten worden opgehaald uit PowerBrowser, het juiste zaaknummer moest worden opgezocht en de documenten moesten worden toegevoegd aan het dossier en het dossier moest worden afgehandeld.

Met de komst van twee digitale assistenten (robots) is dit proces nu volledig geautomatiseerd. De eerste assistent leest automatisch nieuwe verzoeken voor asbestverwijdering of sloop uit en maakt zelfstandig een zaak aan in CLO, waarbij de benodigde taken worden klaargezet.

Zodra de Omgevingsdienst Twente via de mail de beoordeling terugkoppelt, neemt de tweede assistent het stokje over. Deze haalt de relevante documenten uit PowerBrowser, vindt het juiste zaaknummer in CLO en voegt de documenten toe aan het dossier, waarna de taken worden afgerond.

Dankzij deze automatisering verloopt het hele traject van binnenkomst tot afronding zonder handmatige handelingen. Medewerkers kunnen zich nu richten op inhoudelijke werkzaamheden, ervaren meer werkplezier en de afhandeling van verzoeken verloopt sneller en consistenter.

Voor meer inspiratie, kun je onze gids raadplegen >>> https://inspiratiegids.mvrdw.nl/login

Dit bericht delen?

100VH

100VH

100VH

100VH

80px

80px

80px

80px

Fill

Fill

Fill

Fill