Gemeenten
Gemeente Enschede - mensgericht én toekomstbestendig werken
Verwerken van sloopmeldingen – van handmatige verwerking naar een volledig geautomatiseerd proces

Created and Copyrighted by MVR Digital Workforce
Gemeenten
Gemeente Enschede - mensgericht én toekomstbestendig werken
Verwerken van sloopmeldingen – van handmatige verwerking naar een volledig geautomatiseerd proces

Created and Copyrighted by MVR Digital Workforce
Gemeenten
Gemeente Enschede - mensgericht én toekomstbestendig werken
Verwerken van sloopmeldingen – van handmatige verwerking naar een volledig geautomatiseerd proces

Created and Copyrighted by MVR Digital Workforce
Het verwerken van sloopmeldingen bestond voorheen uit 2 tijdrovende en repetitieve processen. Tijdens deze processen moest er geschakeld worden tussen het zaaksysteem van de Gemeente Enschede (CLO) en het zaaksysteem van de Omgevingsdienst Twente (Powerbrowser).
Zodra een verzoek binnenkwam voor het verwijderen of slopen van asbest, moesten medewerkers de gegevens handmatig uitlezen, een nieuwe zaak aanmaken in de applicatie CLO en de bijbehorende taken doorzetten.
Wanneer de Omgevingsdienst Twente de aanvraag had beoordeeld, ontvingen de medewerkers opnieuw een melding die volledig handmatig moest worden verwerkt: documenten moesten worden opgehaald uit PowerBrowser, het juiste zaaknummer moest worden opgezocht en de documenten moesten worden toegevoegd aan het dossier en het dossier moest worden afgehandeld.
Met de komst van twee digitale assistenten (robots) is dit proces nu volledig geautomatiseerd. De eerste assistent leest automatisch nieuwe verzoeken voor asbestverwijdering of sloop uit en maakt zelfstandig een zaak aan in CLO, waarbij de benodigde taken worden klaargezet.
Zodra de Omgevingsdienst Twente via de mail de beoordeling terugkoppelt, neemt de tweede assistent het stokje over. Deze haalt de relevante documenten uit PowerBrowser, vindt het juiste zaaknummer in CLO en voegt de documenten toe aan het dossier, waarna de taken worden afgerond.
Dankzij deze automatisering verloopt het hele traject van binnenkomst tot afronding zonder handmatige handelingen. Medewerkers kunnen zich nu richten op inhoudelijke werkzaamheden, ervaren meer werkplezier en de afhandeling van verzoeken verloopt sneller en consistenter.
Voor meer inspiratie, kun je onze gids raadplegen >>> https://inspiratiegids.mvrdw.nl/login
Dit bericht delen?
Cases
Lees meer cases
Gemeente Enschede - mensgericht én toekomstbestendig werken

AI Servicedesk Agent

AI - Ticket support manager

Slimme orderverwerking: RPA en Alteryx in de logistiek

Implementatie van GitHub Copilot bij een Europese financiële instelling

Een digitale archiefmedewerker voor Omgevingsdienst NZKG
Digitale medewerkers bij Sociaal Domein Meerinzicht

Van pilot naar Center of Excellence

Power Automate-training voor de Nederlandse Drogisterij Service (DA)
IVO Rechtspraak en RPA

Gemeente Lelystad en RPA-gebruik

Virtuele assistent Tozo bij gemeente Hilversum

Casus Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
Op weg naar een Centre of Excellence RPA | De Virtual Workforce van NBCUniversal

Processen robotiseren bij de gemeente Amsterdam

Radboud UMC kiest voor een Vecozo-assistent
Nieuwe bot Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB)

Virtuele assistent Zaffier (Halte Werk)
De digitale Energietoeslag Assistent

Bouw je eigen robot – workshop bij het UWV
Efficiëntie verbeterd met de Digitale Controle Assistent

Digitaal archiveren bij Gemeente Den Helder

DIV Robot voor Gemeente Alphen aan den Rijn

Een digitale medewerker die meldingen bodemkwaliteit afhandelt
Inzet van RPA bij Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)

Pilot RPA voor de gemeente Hilversum
Succesvol Process Mining traject

Tozo afhandeling bij Gemeente Alphen gerobotiseerd

Robotisering en akten burgerlijke stand
Stuf assistent voor Midden-Groningen
Digitale assistent voor energietoeslagproces

Cases
Lees meer cases
Gemeente Enschede - mensgericht én toekomstbestendig werken

AI Servicedesk Agent

AI - Ticket support manager

Slimme orderverwerking: RPA en Alteryx in de logistiek

Implementatie van GitHub Copilot bij een Europese financiële instelling

Een digitale archiefmedewerker voor Omgevingsdienst NZKG
Digitale medewerkers bij Sociaal Domein Meerinzicht

Van pilot naar Center of Excellence

Power Automate-training voor de Nederlandse Drogisterij Service (DA)
IVO Rechtspraak en RPA

Gemeente Lelystad en RPA-gebruik

Virtuele assistent Tozo bij gemeente Hilversum

Casus Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
Op weg naar een Centre of Excellence RPA | De Virtual Workforce van NBCUniversal

Processen robotiseren bij de gemeente Amsterdam

Radboud UMC kiest voor een Vecozo-assistent
Nieuwe bot Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB)

Virtuele assistent Zaffier (Halte Werk)
De digitale Energietoeslag Assistent

Bouw je eigen robot – workshop bij het UWV
Efficiëntie verbeterd met de Digitale Controle Assistent

Digitaal archiveren bij Gemeente Den Helder

DIV Robot voor Gemeente Alphen aan den Rijn

Een digitale medewerker die meldingen bodemkwaliteit afhandelt
Inzet van RPA bij Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)

Pilot RPA voor de gemeente Hilversum
Succesvol Process Mining traject

Tozo afhandeling bij Gemeente Alphen gerobotiseerd

Robotisering en akten burgerlijke stand
Stuf assistent voor Midden-Groningen
Digitale assistent voor energietoeslagproces

Cases
Lees meer cases
Gemeente Enschede - mensgericht én toekomstbestendig werken

AI Servicedesk Agent

AI - Ticket support manager

Slimme orderverwerking: RPA en Alteryx in de logistiek

Implementatie van GitHub Copilot bij een Europese financiële instelling

Een digitale archiefmedewerker voor Omgevingsdienst NZKG
Digitale medewerkers bij Sociaal Domein Meerinzicht

Van pilot naar Center of Excellence

Power Automate-training voor de Nederlandse Drogisterij Service (DA)
IVO Rechtspraak en RPA

Gemeente Lelystad en RPA-gebruik

Virtuele assistent Tozo bij gemeente Hilversum

Casus Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
Op weg naar een Centre of Excellence RPA | De Virtual Workforce van NBCUniversal

Processen robotiseren bij de gemeente Amsterdam

Radboud UMC kiest voor een Vecozo-assistent
Nieuwe bot Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB)

Virtuele assistent Zaffier (Halte Werk)
De digitale Energietoeslag Assistent

Bouw je eigen robot – workshop bij het UWV
Efficiëntie verbeterd met de Digitale Controle Assistent

Digitaal archiveren bij Gemeente Den Helder

DIV Robot voor Gemeente Alphen aan den Rijn

Een digitale medewerker die meldingen bodemkwaliteit afhandelt
Inzet van RPA bij Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)

Pilot RPA voor de gemeente Hilversum
Succesvol Process Mining traject

Tozo afhandeling bij Gemeente Alphen gerobotiseerd

Robotisering en akten burgerlijke stand
Stuf assistent voor Midden-Groningen
Digitale assistent voor energietoeslagproces

Cases
Lees meer cases
Gemeente Enschede - mensgericht én toekomstbestendig werken

AI Servicedesk Agent

AI - Ticket support manager

Slimme orderverwerking: RPA en Alteryx in de logistiek

Implementatie van GitHub Copilot bij een Europese financiële instelling

Een digitale archiefmedewerker voor Omgevingsdienst NZKG
Digitale medewerkers bij Sociaal Domein Meerinzicht

Van pilot naar Center of Excellence

Power Automate-training voor de Nederlandse Drogisterij Service (DA)
IVO Rechtspraak en RPA

Gemeente Lelystad en RPA-gebruik

Virtuele assistent Tozo bij gemeente Hilversum

Casus Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
Op weg naar een Centre of Excellence RPA | De Virtual Workforce van NBCUniversal

Processen robotiseren bij de gemeente Amsterdam

Radboud UMC kiest voor een Vecozo-assistent
Nieuwe bot Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB)

Virtuele assistent Zaffier (Halte Werk)
De digitale Energietoeslag Assistent

Bouw je eigen robot – workshop bij het UWV
Efficiëntie verbeterd met de Digitale Controle Assistent

Digitaal archiveren bij Gemeente Den Helder

DIV Robot voor Gemeente Alphen aan den Rijn

Een digitale medewerker die meldingen bodemkwaliteit afhandelt
Inzet van RPA bij Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)

Pilot RPA voor de gemeente Hilversum
Succesvol Process Mining traject

Tozo afhandeling bij Gemeente Alphen gerobotiseerd

Robotisering en akten burgerlijke stand
Stuf assistent voor Midden-Groningen
Digitale assistent voor energietoeslagproces

Cases
Lees meer cases
Gemeente Enschede - mensgericht én toekomstbestendig werken

AI Servicedesk Agent

AI - Ticket support manager

Slimme orderverwerking: RPA en Alteryx in de logistiek

Implementatie van GitHub Copilot bij een Europese financiële instelling

Een digitale archiefmedewerker voor Omgevingsdienst NZKG
Digitale medewerkers bij Sociaal Domein Meerinzicht

Van pilot naar Center of Excellence

Power Automate-training voor de Nederlandse Drogisterij Service (DA)
IVO Rechtspraak en RPA

Gemeente Lelystad en RPA-gebruik

Virtuele assistent Tozo bij gemeente Hilversum

Casus Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
Op weg naar een Centre of Excellence RPA | De Virtual Workforce van NBCUniversal

Processen robotiseren bij de gemeente Amsterdam

Radboud UMC kiest voor een Vecozo-assistent
Nieuwe bot Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB)

Virtuele assistent Zaffier (Halte Werk)
De digitale Energietoeslag Assistent

Bouw je eigen robot – workshop bij het UWV
Efficiëntie verbeterd met de Digitale Controle Assistent

Digitaal archiveren bij Gemeente Den Helder

DIV Robot voor Gemeente Alphen aan den Rijn

Een digitale medewerker die meldingen bodemkwaliteit afhandelt
Inzet van RPA bij Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)

Pilot RPA voor de gemeente Hilversum
Succesvol Process Mining traject

Tozo afhandeling bij Gemeente Alphen gerobotiseerd

Robotisering en akten burgerlijke stand
Stuf assistent voor Midden-Groningen
Digitale assistent voor energietoeslagproces

Neem contact met ons op
Hoe kunnen we helpen?
Neem contact met ons op
Hoe kunnen we helpen?
Neem contact met ons op
Hoe kunnen we helpen?
Het verwerken van sloopmeldingen bestond voorheen uit 2 tijdrovende en repetitieve processen. Tijdens deze processen moest er geschakeld worden tussen het zaaksysteem van de Gemeente Enschede (CLO) en het zaaksysteem van de Omgevingsdienst Twente (Powerbrowser).
Zodra een verzoek binnenkwam voor het verwijderen of slopen van asbest, moesten medewerkers de gegevens handmatig uitlezen, een nieuwe zaak aanmaken in de applicatie CLO en de bijbehorende taken doorzetten.
Wanneer de Omgevingsdienst Twente de aanvraag had beoordeeld, ontvingen de medewerkers opnieuw een melding die volledig handmatig moest worden verwerkt: documenten moesten worden opgehaald uit PowerBrowser, het juiste zaaknummer moest worden opgezocht en de documenten moesten worden toegevoegd aan het dossier en het dossier moest worden afgehandeld.
Met de komst van twee digitale assistenten (robots) is dit proces nu volledig geautomatiseerd. De eerste assistent leest automatisch nieuwe verzoeken voor asbestverwijdering of sloop uit en maakt zelfstandig een zaak aan in CLO, waarbij de benodigde taken worden klaargezet.
Zodra de Omgevingsdienst Twente via de mail de beoordeling terugkoppelt, neemt de tweede assistent het stokje over. Deze haalt de relevante documenten uit PowerBrowser, vindt het juiste zaaknummer in CLO en voegt de documenten toe aan het dossier, waarna de taken worden afgerond.
Dankzij deze automatisering verloopt het hele traject van binnenkomst tot afronding zonder handmatige handelingen. Medewerkers kunnen zich nu richten op inhoudelijke werkzaamheden, ervaren meer werkplezier en de afhandeling van verzoeken verloopt sneller en consistenter.
Voor meer inspiratie, kun je onze gids raadplegen >>> https://inspiratiegids.mvrdw.nl/login
Dit bericht delen?
Inspiratie ontvangen van ons?
Copyright © 2025 MVR Digital Workforce
Inspiratie ontvangen van ons?
Copyright © 2025 MVR Digital Workforce
Inspiratie ontvangen van ons?
Copyright © 2025 MVR Digital Workforce
Inspiratie ontvangen van ons?
Copyright © 2025 MVR Digital Workforce
Inspiratie ontvangen van ons?
Copyright © 2025 MVR Digital Workforce


100VH
100VH
100VH
100VH
80px
80px
80px
80px
Fill
Fill
Fill
Fill