Omgevingsdiensten
Een digitale medewerker die meldingen bodemkwaliteit afhandelt
Omgevingsdiensten voeren in opdracht van provincies en gemeenten allerlei taken uit rondom vergunningen en zien toe op de naleving van regelgeving op het gebied van milieu, bouw, infrastructuur en bodem. De uitvoering van al deze taken brengt veel administratief werk met zich mee. Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied heeft er daarom voor gekozen om verschillende digitale assistenten in te zetten binnen de organisatie die (delen van) processen automatiseren.
Omgevingsdiensten
Een digitale medewerker die meldingen bodemkwaliteit afhandelt
Omgevingsdiensten voeren in opdracht van provincies en gemeenten allerlei taken uit rondom vergunningen en zien toe op de naleving van regelgeving op het gebied van milieu, bouw, infrastructuur en bodem. De uitvoering van al deze taken brengt veel administratief werk met zich mee. Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied heeft er daarom voor gekozen om verschillende digitale assistenten in te zetten binnen de organisatie die (delen van) processen automatiseren.
Omgevingsdiensten
Een digitale medewerker die meldingen bodemkwaliteit afhandelt
Omgevingsdiensten voeren in opdracht van provincies en gemeenten allerlei taken uit rondom vergunningen en zien toe op de naleving van regelgeving op het gebied van milieu, bouw, infrastructuur en bodem. De uitvoering van al deze taken brengt veel administratief werk met zich mee. Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied heeft er daarom voor gekozen om verschillende digitale assistenten in te zetten binnen de organisatie die (delen van) processen automatiseren.
Automatisering van bodemkwaliteitsmeldingen
Een typische taak van de omgevingsdiensten is erop toezien dat het Besluit bodemkwaliteit (Bbk) wordt nageleefd. Als ondernemers en bedrijven van plan zijn om bouwstoffen, grond of baggerspecie toe te passen, moet dit gemeld worden via het Meldpunt bodemkwaliteit. Helaas kost het verwerken van de melding in het zaaksysteem al 15 minuten. Dit is simpel kopieer-en-plakwerk, maar het moet echt gebeuren voordat iemand de melding kan gaan beoordelen.
Efficiëntie door digitale assistenten
Inmiddels is er een digitale assistent ingezet die de verwerking van de melding op zich neemt. De digitale assistent doet precies hetzelfde als de werknemer voorheen, alleen dan vijf keer zo snel. De digitale assistent haalt de mail op die de Bbk-melding en eventueel een aantal andere bijlagen bevat, bijvoorbeeld een foto van de locatie waar de grond wordt toegepast. Vervolgens neemt de digitale assistent de gegevens over uit de melding en zet deze in het zaaksysteem. De andere bijlagen uit de mail worden hieraan toegevoegd. Als laatste wordt er een mail naar de contactpersoon gestuurd, zodat deze weet dat de melding in behandeling is.
Meer tijd voor inhoudelijk werk
Wanneer de melding in het zaaksysteem is gezet door de digitale assistent, kan de medewerker de melding verder verwerken. De medewerker die eerder één tot twee uur per dag bezig was met deze administratieve kant van de taak, kan deze tijd nu stoppen in inhoudelijker werk. Daar wordt zowel de organisatie als de medewerker beter van.
Dit bericht delen?
Cases
Lees meer cases
Een digitale archiefmedewerker voor Omgevingsdienst NZKG
Slimme orderverwerking: RPA en Alteryx in de logistiek
Digitale medewerkers bij Sociaal Domein Meerinzicht
Power Automate-training voor de Nederlandse Drogisterij Service (DA)
IVO Rechtspraak en RPA
Gemeente Lelystad en RPA-gebruik
Virtuele assistent Tozo bij gemeente Hilversum
Casus Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
Op weg naar een Centre of Excellence RPA | De Virtual Workforce van NBCUniversal
Processen robotiseren bij de gemeente Amsterdam
Radboud UMC kiest voor een Vecozo-assistent
Nieuwe bot Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB)
Virtuele assistent Zaffier (Halte Werk)
De digitale Energietoeslag Assistent
Digitaal archiveren bij Gemeente Den Helder
Bouw je eigen robot – workshop bij het UWV
Efficiëntie verbeterd met de Digitale Controle Assistent
DIV Robot voor Gemeente Alphen aan den Rijn
Een digitale medewerker die meldingen bodemkwaliteit afhandelt
Van pilot naar Center of Excellence
Inzet van RPA bij Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)
Pilot RPA voor de gemeente Hilversum
Tozo afhandeling bij Gemeente Alphen gerobotiseerd
Succesvol Process Mining traject
Robotisering en akten burgerlijke stand
Stuf assistent voor Midden-Groningen
Digitale assistent voor energietoeslagproces
Cases
Lees meer cases
Een digitale archiefmedewerker voor Omgevingsdienst NZKG
Slimme orderverwerking: RPA en Alteryx in de logistiek
Digitale medewerkers bij Sociaal Domein Meerinzicht
Power Automate-training voor de Nederlandse Drogisterij Service (DA)
IVO Rechtspraak en RPA
Gemeente Lelystad en RPA-gebruik
Virtuele assistent Tozo bij gemeente Hilversum
Casus Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
Op weg naar een Centre of Excellence RPA | De Virtual Workforce van NBCUniversal
Processen robotiseren bij de gemeente Amsterdam
Radboud UMC kiest voor een Vecozo-assistent
Nieuwe bot Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB)
Virtuele assistent Zaffier (Halte Werk)
De digitale Energietoeslag Assistent
Digitaal archiveren bij Gemeente Den Helder
Bouw je eigen robot – workshop bij het UWV
Efficiëntie verbeterd met de Digitale Controle Assistent
DIV Robot voor Gemeente Alphen aan den Rijn
Een digitale medewerker die meldingen bodemkwaliteit afhandelt
Van pilot naar Center of Excellence
Inzet van RPA bij Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)
Pilot RPA voor de gemeente Hilversum
Tozo afhandeling bij Gemeente Alphen gerobotiseerd
Succesvol Process Mining traject
Robotisering en akten burgerlijke stand
Stuf assistent voor Midden-Groningen
Digitale assistent voor energietoeslagproces
Cases
Lees meer cases
Een digitale archiefmedewerker voor Omgevingsdienst NZKG
Slimme orderverwerking: RPA en Alteryx in de logistiek
Digitale medewerkers bij Sociaal Domein Meerinzicht
Power Automate-training voor de Nederlandse Drogisterij Service (DA)
IVO Rechtspraak en RPA
Gemeente Lelystad en RPA-gebruik
Virtuele assistent Tozo bij gemeente Hilversum
Casus Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
Op weg naar een Centre of Excellence RPA | De Virtual Workforce van NBCUniversal
Processen robotiseren bij de gemeente Amsterdam
Radboud UMC kiest voor een Vecozo-assistent
Nieuwe bot Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB)
Virtuele assistent Zaffier (Halte Werk)
De digitale Energietoeslag Assistent
Digitaal archiveren bij Gemeente Den Helder
Bouw je eigen robot – workshop bij het UWV
Efficiëntie verbeterd met de Digitale Controle Assistent
DIV Robot voor Gemeente Alphen aan den Rijn
Een digitale medewerker die meldingen bodemkwaliteit afhandelt
Van pilot naar Center of Excellence
Inzet van RPA bij Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)
Pilot RPA voor de gemeente Hilversum
Tozo afhandeling bij Gemeente Alphen gerobotiseerd
Succesvol Process Mining traject
Robotisering en akten burgerlijke stand
Stuf assistent voor Midden-Groningen
Digitale assistent voor energietoeslagproces
Cases
Lees meer cases
Een digitale archiefmedewerker voor Omgevingsdienst NZKG
Slimme orderverwerking: RPA en Alteryx in de logistiek
Digitale medewerkers bij Sociaal Domein Meerinzicht
Power Automate-training voor de Nederlandse Drogisterij Service (DA)
IVO Rechtspraak en RPA
Gemeente Lelystad en RPA-gebruik
Virtuele assistent Tozo bij gemeente Hilversum
Casus Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
Op weg naar een Centre of Excellence RPA | De Virtual Workforce van NBCUniversal
Processen robotiseren bij de gemeente Amsterdam
Radboud UMC kiest voor een Vecozo-assistent
Nieuwe bot Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB)
Virtuele assistent Zaffier (Halte Werk)
De digitale Energietoeslag Assistent
Digitaal archiveren bij Gemeente Den Helder
Bouw je eigen robot – workshop bij het UWV
Efficiëntie verbeterd met de Digitale Controle Assistent
DIV Robot voor Gemeente Alphen aan den Rijn
Een digitale medewerker die meldingen bodemkwaliteit afhandelt
Van pilot naar Center of Excellence
Inzet van RPA bij Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)
Pilot RPA voor de gemeente Hilversum
Tozo afhandeling bij Gemeente Alphen gerobotiseerd
Succesvol Process Mining traject
Robotisering en akten burgerlijke stand
Stuf assistent voor Midden-Groningen
Digitale assistent voor energietoeslagproces
Cases
Lees meer cases
Een digitale archiefmedewerker voor Omgevingsdienst NZKG
Slimme orderverwerking: RPA en Alteryx in de logistiek
Digitale medewerkers bij Sociaal Domein Meerinzicht
Power Automate-training voor de Nederlandse Drogisterij Service (DA)
IVO Rechtspraak en RPA
Gemeente Lelystad en RPA-gebruik
Virtuele assistent Tozo bij gemeente Hilversum
Casus Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
Op weg naar een Centre of Excellence RPA | De Virtual Workforce van NBCUniversal
Processen robotiseren bij de gemeente Amsterdam
Radboud UMC kiest voor een Vecozo-assistent
Nieuwe bot Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB)
Virtuele assistent Zaffier (Halte Werk)
De digitale Energietoeslag Assistent
Digitaal archiveren bij Gemeente Den Helder
Bouw je eigen robot – workshop bij het UWV
Efficiëntie verbeterd met de Digitale Controle Assistent
DIV Robot voor Gemeente Alphen aan den Rijn
Een digitale medewerker die meldingen bodemkwaliteit afhandelt
Van pilot naar Center of Excellence
Inzet van RPA bij Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)
Pilot RPA voor de gemeente Hilversum
Tozo afhandeling bij Gemeente Alphen gerobotiseerd
Succesvol Process Mining traject
Robotisering en akten burgerlijke stand
Stuf assistent voor Midden-Groningen
Digitale assistent voor energietoeslagproces
Neem contact met ons op
Hoe kunnen we helpen?
Neem contact met ons op
Hoe kunnen we helpen?
Neem contact met ons op
Hoe kunnen we helpen?
Automatisering van bodemkwaliteitsmeldingen
Een typische taak van de omgevingsdiensten is erop toezien dat het Besluit bodemkwaliteit (Bbk) wordt nageleefd. Als ondernemers en bedrijven van plan zijn om bouwstoffen, grond of baggerspecie toe te passen, moet dit gemeld worden via het Meldpunt bodemkwaliteit. Helaas kost het verwerken van de melding in het zaaksysteem al 15 minuten. Dit is simpel kopieer-en-plakwerk, maar het moet echt gebeuren voordat iemand de melding kan gaan beoordelen.
Efficiëntie door digitale assistenten
Inmiddels is er een digitale assistent ingezet die de verwerking van de melding op zich neemt. De digitale assistent doet precies hetzelfde als de werknemer voorheen, alleen dan vijf keer zo snel. De digitale assistent haalt de mail op die de Bbk-melding en eventueel een aantal andere bijlagen bevat, bijvoorbeeld een foto van de locatie waar de grond wordt toegepast. Vervolgens neemt de digitale assistent de gegevens over uit de melding en zet deze in het zaaksysteem. De andere bijlagen uit de mail worden hieraan toegevoegd. Als laatste wordt er een mail naar de contactpersoon gestuurd, zodat deze weet dat de melding in behandeling is.
Meer tijd voor inhoudelijk werk
Wanneer de melding in het zaaksysteem is gezet door de digitale assistent, kan de medewerker de melding verder verwerken. De medewerker die eerder één tot twee uur per dag bezig was met deze administratieve kant van de taak, kan deze tijd nu stoppen in inhoudelijker werk. Daar wordt zowel de organisatie als de medewerker beter van.
Dit bericht delen?
Inspiratie ontvangen van ons?
Copyright © 2024 MVR Digital Workforce
Inspiratie ontvangen van ons?
Copyright © 2024 MVR Digital Workforce
Inspiratie ontvangen van ons?
Copyright © 2024 MVR Digital Workforce
Inspiratie ontvangen van ons?
Copyright © 2024 MVR Digital Workforce
Inspiratie ontvangen van ons?
Copyright © 2024 MVR Digital Workforce
100VH
100VH
100VH
100VH
80px
80px
80px
80px
Fill
Fill
Fill
Fill