Gemeentelijke belastingdiensten voeren een groot aantal regelingen uit waarbij inwoners en bedrijven ook het recht hebben om bezwaren in te dienen. Een voorbeeld is de vaststelling voor de WOZ. Omdat de afhandeling tijdsgebonden is en de aantallen groot zijn, hebben we voor een aantal van deze gemeentelijke belastingdiensten inmiddels digitale medewerkers ontwikkeld die helpen bij de afhandeling.
Zo kunnen onze digitale medewerkers bezwaren inboeken in verschillende soorten vakapplicaties (Key2belastingen, VRIS, 4WOZ, Fris, Zaaksystemen). Zowel bezwaren van individuele inwoners, maar ook van intermediairs (zoals bijvoorbeeld Bezwaarmakers.nl, WOZConsultants, MaakWOZBezwaar, WOZMeldpunt, Previcus, EerlijkeWOZ), die vaak honderden en soms duizenden bezwaren tegelijk indienen. Ook kan een digitale assistent voorbereidend administratief werk uitvoeren, bijvoorbeeld controles. En de digitale assistent kan documenten ophalen uit systemen van andere organisaties, bijvoorbeeld Vitens, wat soms van belang is bij het vaststellen van de rioolheffing. Of bij het Kadaster.
Kortom, onze digitale assistenten zijn inzetbaar voor het procesdeel dat jij wilt automatiseren. Omdat we werken met standaard componenten zijn ze ook snel inzetbaar, en ze besparen de organisatie veel tijd. Omdat alle transacties logbaar zijn (door jou zelf te bepalen), kun jij ook rapportages genereren en bij verantwoordingsvraagstukken laten zien dat jij zorgvuldig te werk bent gegaan. Meer weten? We vertellen jou graag meer, mail jouw vragen direct naar frank.mester@mvr.nl.